Operationen er startet. De indledende undersøgelser er indledt |
Henrik Gammelgaard (tv) og Henrik Møller-Nielsen, der skal bruge bilen
om
aftenen er i gang under bilen, mens Harald skruer i motorrummet.
|
Mazda'en er ikke ene om at blive repareret. Ved siden af får Sørstrups
Golf lige en ny støddæmper.
|
Sikkerheden er i orden, selv om operationen ikke foregår på et
værksted. |
Det mere grove værktøj er i brug (af Flemming og Bent selvfølgelig).
Men er et dækjern god nok til at løsne gearkassen?
|
Hvad med en hjulnøgle af king-size modellen? |
Lige et oversigtbillede over hele P-pladsen. Læg mærke til, hvor mange
døre, motorhjælme og bagklapper, der står åben.
|
Læg mærke til udviklingen: Først tænker vi! |
Så en mand over og en mand under og en med hænderne i lommen.
Flemming ser ud som om, han er med på en lytter.
|
Så er Gammelgaard over og Harald under, mens Flemming stadig
observerer. |
Ingen Møller-Nielsen reparation uden øksen skal i brug. Her omdannes tomme
cola-dåser til opsamlingsbeholdere til gear-olie.
|
Gennem et hul i inderskærmen kan man få fat på svinghjulet.
Ganske smart, ikke? |
Møller-Nielsen, også kaldet Hr. Møller, da han arbejder i et
Mærsk-selskab, ser ud som om, han vil løbe om kap.
|
"Drivers Club"-skiltet må frem i en sådan situation. |
En lokal fire-benet er blevet nysgerrig over alt virakken.
|
Der er dog ikke rigtig nogen, der har tid til at lege. Men hvad siger
man til en finsk hund, så den forstår, at den godt kan gå hjem? |
Speedometerkablet skal af. Det er let nok, siger Nysted (med
hænderne i lommerne). Men at få den på igen! - Uha.
|
Nåh - er det nemt? Gammelgaard er mand nr. 2 på opgaven. |
Bent er nr. 3. Stilkarakteren er måske ikke god, men metoden er til
topkarakter.
|
Flemming er manden, når der skal tages hårt fat. |
Flemmings kasket blev reddet af O-udvalgsformanden. Ingen billige
kommentarer om, at så havde han også været til nytte - tak.
|
|
|
Kender de mon ordsproget: For mange kokke o.s.v.?
|
En lastbilchauffør arbejder ikke uden handsker, heller ikke når
det foregår i fritiden. |
Hov, en Subaru-kedeldragt, der er forsynet med et Ford-mærke, den
går ikke! Skævbideren klarer de tråde.
|
Hvem kan bedre bære et Ford-mærke på sin keddeldragt?
Landstræneren selvfølgelig. 4 klæbepuder udgør det for sytråd.
|
Hov - gearolien skulle i cola-dåserne. Godt Skraldemanden havde
et par sække med. |
De stolte Chef-mekanikere med den gamle
og den nye kobling. Herefter er det frokosttid.
|
Samlingen går som en leg - næsten. Stefan Felin (lige til højre for Hr.
Møller) har skaffet et svejseværk, da der er knækket et par bolte. |
Nye bolte saves til i den rigtige længde. |
Hvem kan svejse? Tja - der er ikke nogen, der melder sig i første
omgang. Men Frank, der normalt arbejder med vinduer! Han kan.
|
Strøm er ikke noget problem på en finsk P-Plads. Der er
masser af bokse til motorvarmere.
|
Svejse - svejse - svejse. |
Og så kan den køler som det sidste sættes på plads. Gad vide, hvor
længe et Rally-servicemandskab er om sådan en operation?
|
5 timer efter starten er operationen fuldført. Harald syntes, at han har
fortjent en lur. Paule syntes, han har fortjent lidt vand. |
|
|